تولد فرزندان در ۱۳۹۹/۹/۹

خیلی ها به دنبال تاریخ های رند و لاکچری هستند حتی برای تولد فرزندشان هم تاریخ های رند را تعیین می کنند. تولد نوزاد آن هم در تاریخ مشخص هم برای مادر و هم برای نوزاد بسیار خطرناک است اما برخی از مادران و خانواده ها بر این کار اصرار می ورزند و حالا به دنبال تاریخ رند و لاکچری ۹/۹/۹۹ هستند. تاریخ تولدهای لاکچری فاجعه‌ای است که بارها در سال‌های مختلف به آن پرداخته شده است. طبق آمار وزارت بهداشت و درمان در روز ۸/۸/۸۸ چهارهزار و صد و نود و پنج نوزاد به دنیا آمدند و طبق آمار منتشرشده در تاریخ ۸/۸/۹۸ هم بیمارستان‌های کشور با افزایش ۲۰ درصدی زایمان مواجه بودند و به نظر می‌رسد این اتفاق در ۹/۹/۹۹ هم تکرار شود. به دنیا آوردن کودک در تاریخی زودتر از زمان مناسب آن چه به صورت سزارین و چه به صورت طبیعی می‌تواند با عوارض و ریسک‌هایی برای سلامتی مادر و کودک همراه باشد. از آنجایی که اغلب افرادی که تصمیم دارند نوزادشان را در تاریخ مشخصی به دنیا بیاورند سزارین را انتخاب می‌کنند.

عمل سزارین یک عمل جراحی برای به دنیا آوردن کودک است که نیاز به برش روی شکم و رحم دارد. سزارین‌های امروزی عموما بی‌خطرند؛ اما به هر حال ریسک‌ها و عوارضی نسبت به زایمان طبیعی و واژینال دارند؛ مخصوصا اگر در تاریخی زودتر از زمان مناسب آن انجام شود.

خوب است بدانید که انجام عمل سزارین لزوماً به این معنی نیست که زایمان‌های بعدی نیز باید از طریق سزارین انجام شوند. خیلی از خانم‌ها توانسته‌اند بعد از زایمان سزارین، از طریق زایمان طبیعی کودک خود را به دنیا بیاورند؛ اما احتمال مشکلات بارداری‌های بعدی افزایش می‌یابد، مثلاً ممکن است جفت دچار مشکلاتی شود. ضمناً احتمال پارگی رحم در بارداری‌های بعدی نیز وجود خواهد داشت، خصوصاً اگر تلاش برای زایمان طبیعی صورت بگیرد. علاوه بر این زمان بستری در بیمارستان و بهبودی بعد از سزارین نیز نسبت به زایمان‌های طبیعی بیشتر است.

منبع: تیتر برتر